GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S10 na odcinku Łowicz Wałecki – Piecnik o długości 14,8 km. Firma Budimex będzie realizować kontrakt o wartości 538,05 mln zł, co stanowi siódmy z kolei zawarty w tym roku kontrakt na realizację S10 od Szczecina do Piły. Łączna wartość umów przekroczyła 4,1 mld zł dla odcinków o długości blisko 110 km. Dodatkowo, 30 października GDDKiA podpisała umowę na rozbudowę DK22 na odcinku Ostrowiec – Szwecja. Inwestycję o długości 2,9 km zrealizuje firma PORR za kwotę 27,77 mln zł. Planowane zakończenie realizacji S10 przewidziano na III kwartał 2028 roku, a DK22 na IV kwartał 2026 roku.
Planowana droga ekspresowa S10 Szczecin – Piła
Zgodnie z Rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku, planowana jest budowa drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła. Trasa składać się będzie z ośmiu odcinków o łącznej długości 113,4 km. Po podpisaniu umowy na fragment S10 Łowicz Wałecki – Piecnik, w przetargu pozostanie już tylko odcinek Szczecin Kijewo – Zdunowo. W związku ze skargą jednego z oferentów, Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał odrzucenie pierwotnie wybranej oferty i ponowny wybór oferty najkorzystniejszej. Obecnie oferty są analizowane zgodnie z wyrokiem Sądu.
Harmonogram realizacji S10
Według harmonogramu wykonawcy mają 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Procedowanie ZRID przez GDDKiA ma zająć 7 miesięcy, a prace w terenie będą trwać kolejne 22 miesiące. Prace budowlane nie będą prowadzone w okresie zimowym, od 16 grudnia do 15 marca.
S10 Łowicz Wałecki – Piecnik
Inwestycja rozpocznie się na zachód od węzła Łowicz Wałecki, gdzie poprzedni odcinek S10 Cybowo – Łowicz Wałecki się kończy. Węzeł Łowicz Wałecki będzie znajdował się na zachód od tej miejscowości, a S10 będzie prowadziła nowym śladem na północ od obecnej DK10. Droga ominie od północy Mirosławiec i na wschód od miasta, na przecięciu z DW177, znajdzie się węzeł Mirosławiec. Następnie S10 pobiegnie przy obecnej DK10, omijając od północy miejscowość Nieradź, a odcinek zakończy się na połączeniu z kolejnym odcinkiem przed węzłem Piecnik.
Nowa trasa DK22 będzie miała węzły Łowicz Wałecki i Mirosławiec, oraz osiem wiaduktów i estakadę, a także siedem górnych przejść dla zwierząt i dwa dolne przejścia.
Harmonogram rozbudowy DK22
Projekt budowlany i decyzja ZRID zostały już przygotowane dla tej inwestycji. Po podpisaniu umowy, GDDKiA przekaże wykonawcy plac budowy, co pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych. Planuje się, że prace potrwają 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych (od 16 grudnia do 15 marca).
Nowoczesna droga krajowa nr 22
Projekt modernizacji DK22 obejmuje całkowitą przebudowę trasy od Ostrowca do początku obwodnicy Szwecji. Planowane prace obejmują ułożenie nowej nawierzchni dostosowanej do obciążeń 11,5 ton/oś, poszerzenie jezdni do dwóch pasów po 3,5 m oraz dodanie obustronnych ścieżek pieszo-rowerowych. Dodatkowo, zaplanowane są lewoskręty na skrzyżowaniu z drogą powiatową do Głowaczewa, budowa dodatkowych jezdni w Nowej Szwecji, ekrany akustyczne, cztery zatoki autobusowe oraz nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Dystrybucja: pap-mediaroom.pl