Nie chodzi już tylko o inwestowanie w infrastrukturę czy marketing, ale o jeszcze większe skupienie na indywidualnym klientowi: jego potrzebach, oczekiwaniach oraz nowych przyzwyczajeniach – tak Szymon Midera, prezes zarządu największego polskiego banku, określa przyszły kierunek rozwoju sektora bankowości detalicznej.
Podczas 16. Kongresu Bankowości Detalicznej w Warszawie zaprezentowano wyniki najnowszego raportu Deloitte Digital Banking Maturity 2024, który analizuje dojrzałość cyfrowych kanałów bankowości detalicznej. Więcej informacji znajdziesz tutaj: raportu Deloitte Digital Banking Maturity 2024.
„W najnowszej, szóstej edycji badania przeanalizowaliśmy 349 banków z 44 krajów z sześciu kontynentów oraz uzyskaliśmy blisko 4,5 tys. odpowiedzi. Dzięki działaniu na światową skalę, mogliśmy nakreślić główne kierunki rozwoju cyberbankowości oraz wskazać globalne dobre praktyki rynkowe” – zaznaczył Przemysław Szczygielski, Lider usług dla sektora finansowego w Polsce w Deloitte.
Według raportu, tylko czterech z 40 globalnych liderów wprowadzania innowacyjnych technologii cyfrowych w bankowości pochodzi z Polski. Choć to powód do zadowolenia, to jednak liczba ta nieznacznie spadła w porównaniu z poprzednią edycją raportu.
Raport wykazał, że zaledwie czterech spośród 40 globalnych liderów wprowadzania innowacyjnych technologii cyfrowych w bankowości pochodzi z Polski. Mimo że jest to powód do zadowolenia, to jednak ich liczba nieznacznie spadła w porównaniu z poprzednią edycją raportu.
„Nadal jesteśmy liderami, ale sporo pracy przed nami, aby nadgonić czołówkę, przede wszystkim z Azji i Ameryki Południowej. Pamiętajmy jednak, że są to rynki zdecydowanie mniej regulowane” – ocenił Przemysław Szczygielski.
Firma doradcza Deloitte ponownie współpracuje z Kongresem Bankowości Detalicznej, jednym z czołowych wydarzeń sektorowych, które odbywa się w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl