PKP Intercity pobiło rekordowe wyniki zanotowane w ubiegłym roku, przewożąc 78,5 mln pasażerów, a prognozy zakładają, że do 2025 roku ta liczba wzrośnie do ponad 83,5 mln. Najpopularniejszymi trasami dalekobieżnych pociągów w 2024 roku były połączenia między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem, z łączną liczbą 505 oferowanych połączeń.
„To był udany rok. Spółka zamknęła go bardzo dobrym wynikiem finansowym, blisko trzykrotnie wyższym niż w roku ubiegłym. Przewieźliśmy ponad 15 proc. osób więcej niż w roku 2023, a aż 33 proc. niż w roku 2022. Nasze plany na ten rok zakładają przewozy pasażerów na poziomie ponad 83,5 miliona. Zakładamy, że w perspektywie 2030 roku, zgodnie z naszą nową strategią, przewieziemy 110 milionów pasażerów” – informuje Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.
W 2024 roku PKP Intercity obsłużyło średnio 214 tys. pasażerów dziennie, z czego blisko 78 proc. biletów zostało zakupionych online.
Według danych przewoźnika, w ciągu roku podróżowało z psem lub kotem 358 tys. osób, a z rowerem 607,5 tys. coraz więcej podróżnych z niepełnosprawnościami decydowało się na podróże dalekobieżne – 855 tys. osób. Dodatkowo, 1,5 mln pasażerów wybrało podróż w Strefie Ciszy, dostępnej w pociągach zespolonych typu Pendolino, Flirt i Dart.
„Trwają ogromne projekty inwestycyjne, mamy podpisane dwie umowy na 35 pociągów spalinowo-elektrycznych oraz na 300 wagonów z opcją na kolejne 150 z fabryką Cegielskiego – to odmieni park taborowy PKP Intercity” – przekonuje prezes PKP Intercity.
W 2024 roku podróżujący pociągami coraz chętniej korzystali z bogatej oferty gastronomicznej. Liczba transakcji zrealizowanych przez WARS wzrosła o 15 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu pasażerów. Najczęściej zamawianym daniem okazały się pierogi, których wydano blisko 214 tys. porcji, a także 169 tys. jajecznic, 177 tys. kotletów schabowych oraz prawie 165 tys. porcji żurku. Ponadto, podróżni wypili 1,1 mln kaw, co świadczy o dużej popularności strefy gastronomicznej.
W 2024 roku podróżujący pociągami chętnie korzystali z oferty gastronomicznej, co zaowocowało wzrostem o 15 proc. liczby transakcji zrealizowanych przez WARS w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Najczęściej zamawianymi daniami okazały się pierogi, których wydano blisko 214 tys. porcji, a także 169 tys. jajecznic, 177 tys. kotletów schabowych oraz prawie 165 tys. porcji żurku. Pasażerowie wypili także 1,1 mln kaw, co świadczy o dużej popularności strefy gastronomicznej w pociągach.
Podróżujący za pomocą Wi-Fi w pociągach PKP Intercity najczęściej wybierają oglądanie filmów i seriali na popularnych platformach, słuchanie muzyki oraz korzystanie z mediów społecznościowych i komunikatorów. Niektórzy z nich wykorzystują sieć do pracy, korzystając z prywatnych sieci VPN.
„Spółka PKP Intercity codziennie reaguje na potrzeby pasażerów. W ubiegłym roku wzmocniliśmy nasze pociągi blisko 14 tysiącami wagonów. To daje przeliczeniowo ponad milion miejsc siedzących dla naszych pasażerów. Podczas ferii, w okresie świątecznym, w wakacje nasze pociągi PKP Intercity będą stale wzmacniane dodatkowymi wagonami” – zapewnia Janusz Malinowski.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl