GDDKiA rusza z projektowaniem północnego wylotu S7 z Warszawy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna prace nad dokumentacją projektową dla ostatniego głównego wyjazdu ze stolicy, który nie posiada jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu. Jest to fragment drogi S7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska.

Umowa i zakres prac projektowych

Konsorcjum Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa otrzymało zadanie opracowania dokumentacji projektowej o wartości 54,2 mln zł. Przewidziano 41 miesięcy na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji administracyjnych, planując zakończenie w II kwartale 2026 r. Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę prac budowlanych.

Planowana droga ekspresowa S7 Kiełpin – Warszawa będzie dwujezdniowa, z dwoma tunelami (o długości ok. 1000 m na Bielanach i ok. 1100 m na Bemowie) oraz potencjalnie pięcioma węzłami: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, Warszawa Północ (łączącym się z Trasą Armii Krajowej S8). Dodatkowo przewidziane są wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe, a także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ostateczne rozwiązania są uzależnione od analiz i uzgodnień przeprowadzonych na etapie projektowania.

Zdjęcie ultrarealistyczne, najwyższej jakości. Rozbudowa ulicy w Piasecznie – plac budowy na dużej miejskiej drodze. Ciężki sprzęt, robotnicy w kamizelkach odblaskowych, znaki tymczasowej organizacji ruchu, część ulicy zamknięta. Budowane lub modernizowane chodniki, nowa nawierzchnia. Mieszkańcy obserwujący prace, rowerzyści, letnia pogoda, dużo zieleni wokół.

Ważność etapu przygotowawczego

Przygotowanie dokumentacji środowiskowej to tylko pierwszy krok. Kolejnym istotnym etapem jest opracowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wymaga to uwzględnienia złożoności technicznych, trasy w terenie zurbanizowanym, prognozowanego natężenia ruchu oraz konsultacji z samorządami i planowanych inwestycji w okolicy projektowanej S7.

Nowe rozwiązania projektowe dla trasy S7 pomiędzy Kiełpinem a Trasą Armii Krajowej w Warszawie będą obejmować trzy pasy ruchu w każdym kierunku, z możliwością rozszerzenia do czterech w niektórych miejscach. Dodatkowo, w mocno zurbanizowanych obszarach Warszawy droga będzie przechodzić przez dwa tunele, a jej długość przekroczy 13 km.

W początkowej części trasa S7 będzie prowadzić wzdłuż istniejącej ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym, a po węźle Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego będzie zaprojektowana na nasypie.

Nowa trasa będzie prowadziła wschodnim brzegiem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i Janickiego. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, trasa skieruje się w kierunku tuneli – pierwszy będzie miał około 1000 m długości, a drugi około 1100 m. Po wyjściu z tuneli trasa będzie się wznosiła ponad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami będzie znajdować się węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 będzie zaplanowany węzeł Warszawa Północ (NS).

Projekt obejmuje nie tylko budowę tuneli, ale także wiaduktów, przejść podziemnych, kładek pieszo-rowerowych oraz ekranów akustycznych. Dodatkowo planowane są przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wykonawca projektu przeprowadzi dodatkowe analizy dotyczące połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym.

S7 na północ od Warszawy

Droga ekspresowa S7 na północ od Warszawy oferuje kierowcom 275 km trasy od węzła Gdańsk Południe do Płońska. Obecnie w realizacji jest odcinek Płońsk – Czosnów, a kolejne 35 km będzie dostępnych dla kierowców w 2026 roku. Więcej informacji dotyczących zmian w organizacji ruchu oraz postępów prac można znaleźć na stronie internetowej kontraktu S7 Płońsk – Czosnów.

W 2024 roku GDDKiA złożyła wniosek do Wojewody Mazowieckiego o decyzję ZRID dla 9-kilometrowego odcinka Czosnów – Kiełpin, planując zakończenie prac w połowie 2027 roku.


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl