Kampania `Servier – Wyłącz Raka` wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien

Podczas uroczystej Gali Prix Galien w Warszawie w dniu 19 listopada 2024 roku, kampania społeczna „Servier – Wyłącz Raka” została wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien w kategorii „Najlepsza kampania promująca zdrowie”. Nagroda ta stanowi dowód uznania dla zaangażowania firmy Servier Polska w edukację zdrowotną i zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej profilaktyki raka przewodu pokarmowego (raka jelita grubego i raka żołądka).

Celem kampanii „Servier – Wyłącz Raka” jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat czynników ryzyka związanych z rakiem żołądka i jelita grubego. Chcemy przełamać tabu związanego z diagnostyką tych nowotworów i promować profilaktykę. Regularne badania diagnostyczne, takie jak kolonoskopia i test na obecność bakterii H. Pylori, są kluczowe w walce z tymi chorobami. Chcemy skuteczniej zapobiegać rozwojowi raka i wykrywać nowotwory na wcześniejszym etapie, co pozwoli na skuteczniejszą terapię.

Dzięki zaangażowaniu ekspertów medycznych, ambasadorów kampanii i mediów, udało się zrealizować szeroko zakrojone działania edukacyjne w ramach kampanii. Treści edukacyjne trafiły do milionów Polek i Polaków, zwiększając ich świadomość zdrowotną na temat nowotworów układu pokarmowego i ich profilaktyki. To ma ogromne znaczenie w zdrowiu publicznym, gdyż w Polsce diagnozę raka żołądka słyszy średnio co 2 godziny kolejny Polak, a rak jelita grubego jest drugim co do częstości występowania nowotworem złośliwym u kobiet i trzecim u mężczyzn.

Nowoczesna, czysta sala operacyjna na 3. piętrze szpitala w Warszawie podczas wymiany posadzki. W tle widoczny personel medyczny oraz zaawansowany robot chirurgiczny da Vinci. Oświetlenie typowe dla sali operacyjnej, atmosfera miejsca remontowanego pod nowoczesne technologie medyczne. Jakość fotograficzna, ultra realistyczny obraz.

Nagroda Prix Galien to swoisty „Nobel” w dziedzinie farmacji i medycyny, honorujący innowacyjne rozwiązania w poprawie zdrowia publicznego. To ogromny zaszczyt, że nasza kampania została wyróżniona spośród wielu innych inicjatyw zdrowotnych, co dodatkowo motywuje nas do dalszej pracy na rzecz zdrowia i życia.

„Jesteśmy niezwykle dumni, że nasza kampania >>Servier – Wyłącz Raka<< została doceniona przez tak szanowane gremium jurorów. To wyróżnienie potwierdza, że nasze działania mają realny wpływ na poprawę świadomości zdrowotnej i profilaktyki nowotworów w Polsce. To dla nas też dodatkowa motywacja do kontynuowania i rozszerzania działań naszej kampanii, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób i kontynuować walkę z nowotworami układu pokarmowego” – podkreśliła Katarzyna Urbańska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Public Affairs w Servier Polska.

Podczas uroczystej Gali Prix Galien, która odbyła się 19 listopada 2024 roku w Warszawie, kampania społeczna „Servier – Wyłącz Raka” została wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien w kategorii „Najlepsza kampania promująca zdrowie”. Nagroda ta stanowi dowód uznania dla zaangażowania firmy Servier Polska w edukację zdrowotną i zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej profilaktyki raka przewodu pokarmowego (raka jelita grubego i raka żołądka).

fotorealistyczne, ultrarealistyczne zdjęcie zewnętrznej części nowoczesnego budynku szpitala w Warszawie z widocznym wejściem i oznakowaniem "Szpital Czerniakowski", słoneczne południe, zieleń wokół, bez ludzi w kadrze, czysto i jasno, nowoczesna architektura medyczna w Polsce, w tle motyw dostawy nowego sprzętu diagnostycznego

Kampanii „Servier – Wyłącz Raka” przyświeca ważny cel: zwiększenie świadomości Polaków na temat czynników ryzyka rozwoju raka żołądka i raka jelita grubego, a także przełamanie tabu związanego z diagnostyką tych nowotworów, również poprzez promocję profilaktyki. Kluczowym czynnikiem w walce z tymi nowotworami jest regularność wykonywania badań diagnostycznych, takich jak kolonoskopia oraz test na obecność bakterii H. Pylori, po to aby z jednej strony skuteczniej zapobiegać rozwojowi raka, a z drugiej strony – aby nowotwory te były wykrywane na wcześniejszym etapie rozwoju, dając szansę na skuteczniejszą terapię.

„Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tej kampanii, w szczególności naszym partnerom i ambasadorom, którzy z zaangażowaniem wspierali nasze aktywności i dołożyli swoją cegiełkę do tego, że tabu jakim jest kolonoskopia zostało przełamane, a badanie to jest dziś wyrazem troski o swoje zdrowie, a nie powodem do wstydu” – podkreśliła Ewa Ciepałowicz, CSR&Internal Communication Manager w Servier Polska.


Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl