Podczas uroczystej Gali Prix Galien w Warszawie w dniu 19 listopada 2024 roku, kampania społeczna „Servier – Wyłącz Raka” została wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien w kategorii „Najlepsza kampania promująca zdrowie”. Nagroda ta stanowi dowód uznania dla zaangażowania firmy Servier Polska w edukację zdrowotną i zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej profilaktyki raka przewodu pokarmowego (raka jelita grubego i raka żołądka).
Celem kampanii „Servier – Wyłącz Raka” jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat czynników ryzyka związanych z rakiem żołądka i jelita grubego. Chcemy przełamać tabu związanego z diagnostyką tych nowotworów i promować profilaktykę. Regularne badania diagnostyczne, takie jak kolonoskopia i test na obecność bakterii H. Pylori, są kluczowe w walce z tymi chorobami. Chcemy skuteczniej zapobiegać rozwojowi raka i wykrywać nowotwory na wcześniejszym etapie, co pozwoli na skuteczniejszą terapię.
Dzięki zaangażowaniu ekspertów medycznych, ambasadorów kampanii i mediów, udało się zrealizować szeroko zakrojone działania edukacyjne w ramach kampanii. Treści edukacyjne trafiły do milionów Polek i Polaków, zwiększając ich świadomość zdrowotną na temat nowotworów układu pokarmowego i ich profilaktyki. To ma ogromne znaczenie w zdrowiu publicznym, gdyż w Polsce diagnozę raka żołądka słyszy średnio co 2 godziny kolejny Polak, a rak jelita grubego jest drugim co do częstości występowania nowotworem złośliwym u kobiet i trzecim u mężczyzn.
Nagroda Prix Galien to swoisty „Nobel” w dziedzinie farmacji i medycyny, honorujący innowacyjne rozwiązania w poprawie zdrowia publicznego. To ogromny zaszczyt, że nasza kampania została wyróżniona spośród wielu innych inicjatyw zdrowotnych, co dodatkowo motywuje nas do dalszej pracy na rzecz zdrowia i życia.
„Jesteśmy niezwykle dumni, że nasza kampania >>Servier – Wyłącz Raka<< została doceniona przez tak szanowane gremium jurorów. To wyróżnienie potwierdza, że nasze działania mają realny wpływ na poprawę świadomości zdrowotnej i profilaktyki nowotworów w Polsce. To dla nas też dodatkowa motywacja do kontynuowania i rozszerzania działań naszej kampanii, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób i kontynuować walkę z nowotworami układu pokarmowego” – podkreśliła Katarzyna Urbańska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Public Affairs w Servier Polska.
Podczas uroczystej Gali Prix Galien, która odbyła się 19 listopada 2024 roku w Warszawie, kampania społeczna „Servier – Wyłącz Raka” została wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien w kategorii „Najlepsza kampania promująca zdrowie”. Nagroda ta stanowi dowód uznania dla zaangażowania firmy Servier Polska w edukację zdrowotną i zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej profilaktyki raka przewodu pokarmowego (raka jelita grubego i raka żołądka).
Kampanii „Servier – Wyłącz Raka” przyświeca ważny cel: zwiększenie świadomości Polaków na temat czynników ryzyka rozwoju raka żołądka i raka jelita grubego, a także przełamanie tabu związanego z diagnostyką tych nowotworów, również poprzez promocję profilaktyki. Kluczowym czynnikiem w walce z tymi nowotworami jest regularność wykonywania badań diagnostycznych, takich jak kolonoskopia oraz test na obecność bakterii H. Pylori, po to aby z jednej strony skuteczniej zapobiegać rozwojowi raka, a z drugiej strony – aby nowotwory te były wykrywane na wcześniejszym etapie rozwoju, dając szansę na skuteczniejszą terapię.
„Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tej kampanii, w szczególności naszym partnerom i ambasadorom, którzy z zaangażowaniem wspierali nasze aktywności i dołożyli swoją cegiełkę do tego, że tabu jakim jest kolonoskopia zostało przełamane, a badanie to jest dziś wyrazem troski o swoje zdrowie, a nie powodem do wstydu” – podkreśliła Ewa Ciepałowicz, CSR&Internal Communication Manager w Servier Polska.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl