Metro na Bemowie otwiera się dla mieszkańców – dzień otwarty na stacji Lazurowa

Kiedy i gdzie można zwiedzać?

Już w sobotę, 7 czerwca, w godzinach od 11:00 do 15:00 każdy zainteresowany będzie mógł zajrzeć na budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie. Zwiedzanie obejmuje przyszłą stację metra C03 Lazurowa, zlokalizowaną przy skrzyżowaniu ulic Lazurowej i Górczewskiej.

Wejście na teren budowy możliwe jest od strony ulicy Doroszewskiego. Każdy uczestnik, przed wejściem, powinien zapoznać się z regulaminem i go podpisać. Osoby niepełnoletnie potrzebują ważnej legitymacji uczniowskiej oraz pisemnej zgody opiekuna.

Nie trzeba wcześniej się zapisywać. Wejście będzie odbywało się w grupach.

Zasady bezpieczeństwa podczas zwiedzania

  • Zwiedzanie odbywa się na terenie czynnej budowy, dlatego obowiązuje specjalny strój:
    • długie spodnie (zakazane są krótkie spodenki, spódnice, sukienki),
    • obuwie na płaskiej, twardej podeszwie i z zakrytym przodem (nie dopuszcza się butów sportowych, z miękką podeszwą, na obcasie oraz odkrytych),
    • na miejscu każdy otrzyma kask i kamizelkę odblaskową – ich noszenie jest obowiązkowe.
  • Uwaga! Budowa nie jest przystosowana do poruszania się osób z ograniczoną mobilnością.

Czego można się spodziewać?

To jedyna okazja, by z bliska zobaczyć, jak wyglądają podziemne prace przy budowie stacji metra. Zwiedzający będą mogli zobaczyć przestrzenie antresol i poziomu -2, gdzie powstaną perony dla pasażerów. Na co dzień mogą tam przebywać wyłącznie pracownicy budowy.

Nowe stacje na Bemowie

Budowany odcinek II linii metra na Bemowie to ostatni fragment tej linii w Warszawie, finansowany również z unijnych środków. Do 2026 roku oddane mają być do użytku trzy nowe stacje:

  1. C3 Lazurowa (przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Lazurowej),
  2. C2 Chrzanów (skrzyżowanie Rayskiego i Szeligowskiej),
  3. C1 Karolin.

Za stacją Karolin będą się znajdować podziemne tory prowadzące do nowo budowanej stacji techniczno-postojowej, co umożliwi obsługę pociągów na drugiej linii. Całkowity koszt projektu to 3 miliardy złotych, a dotacja unijna wynosi 1 125 milionów złotych.

Źródło informacji: um.warszawa.pl Warszawskie Metro