– Badanie wykazało, że 60% respondentów uważa, że internet ułatwia zaangażowanie w działalność charytatywną, a jako główne zalety działalności dobroczynnej online wskazują wygodną formę (54%) oraz szybkie przekazanie wsparcia (50%).
– Najczęstsze powody pomagania to satysfakcja (58%), współczucie (56%) oraz nadzieja na uzyskanie pomocy w trudnej sytuacji (51%).
– W ciągu 10 lat istnienia Allegro Charytatywni klienci przekazali ponad 265 mln na cele dobroczynne.
– Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że 28 listopada 2024 r. zostały sfinalizowane dwie umowy o dofinansowanie z unijnego programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) dotyczące rozbudowy systemu transportu miejskiego w Warszawie: II linii metra oraz tramwaju do Wilanowa. Te projekty stanowią największe inwestycje w historii transportu miejskiego zarówno pod względem wartości, jak i zakresu prac. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak wziął udział w konferencji prasowej po podpisaniu umów.
W obliczu coraz większych wyzwań klimatycznych i konieczności zrównoważonego rozwoju, skuteczny transport publiczny jest niezbędny dla miast, takich jak Warszawa. Wiele dużych metropolii boryka się z przeludnionymi ulicami z powodu nadmiernego ruchu samochodowego, dlatego konieczne jest rozwinięcie efektywnych systemów transportu publicznego.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że transport jest kluczowym systemem dla gospodarki, zarówno na poziomie krajowym, jak i lokalnym, szczególnie w dużych miastach takich jak Warszawa. Dodał, że środki unijne są kluczowym wsparciem dla tego systemu, a podpisanie umów na dwa duże projekty transportowe za ponad 2 mld zł z programu FEnIKS dostarcza stolicy dodatkowej dawki ożywczego tlenu. Minister wyraził nadzieję, że te projekty zostaną zakończone wkrótce, co pozwoli mieszkańcom stolicy korzystać z nowych możliwości dojazdów do pracy czy szkoły.
Trasa tramwajowa do Wilanowa oraz związana z nią infrastruktura stanowią największy projekt tego typu w Polsce. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla miasta, ponieważ połączy okolice Dworca Zachodniego z gęsto zaludnionymi dzielnicami: Wolą, Odolanami, Ochotą, Mokotowem i Wilanowem, znacząco rozwijając sieć połączeń tramwajowych w Warszawie i umożliwiając mieszkańcom szybsze i wygodniejsze podróże między różnymi dzielnicami. Projekt, który otrzymał dofinansowanie w wysokości 900 mln zł, jest kontynuacją wcześniejszego programu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Stołeczne metro od wielu lat korzysta z wsparcia finansowego Unii Europejskiej. Ostatni etap budowy II linii metra otrzymał dofinansowanie, co pozwoli na jej ukończenie. Projekt obejmuje budowę 3 stacji metra w dzielnicy Bemowo, budowę Stacji Techniczno-Postojowej oraz zakup 7 sztuk taboru metra. Całkowita kwota unijnego dofinansowania wynosi 1,125 mld zł.
Program Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) jest kontynuacją dwóch wcześniejszych programów Infrastruktura i Środowisko, które były realizowane w latach 2007-2013 oraz 2014-2020 (POIiŚ). Jego głównym celem jest poprawa warunków rozwoju kraju poprzez budowę infrastruktury technicznej i społecznej zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Informujemy, że wszystkie komunikaty publikowane na serwisie PAP są prezentowane w formie oryginalnej dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści. Nadawca komunikatu ponosi pełną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl