Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę dodatkowych ekranów akustycznych w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) w dniu 28 listopada 2024 r. Według analizy porealizacyjnej GDDKiA, konieczne jest zastosowanie lepszej ochrony akustycznej w wybranych lokalizacjach, takich jak pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a rejonem ul. Cygańskiej (Wawer).
„Dla mieszkańców południowych dzielnic stolicy mam dobrą wiadomość. Podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę dodatkowych ekranów akustycznych oraz podwyższenie istniejących w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy. Nowe ekrany powstaną na terenie dzielnicy Wawer w obrębie węzła Wał Miedzeszyński od ul. Celulozy, węzła Patriotów, ul. Mozaikowej oraz ul. Cygańskiej. Wysokość już istniejących ekrany zostanie ponadto w tym rejonie podniesiona. Planowane zakończenie prac to trzeci kwartał 2026 r. Dariusz Klimczak, minister infrastruktury, podkreślił, że ta inwestycja wreszcie podniesie komfort życia mieszkańców, którzy zabiegali o nią od lat.”
Firma MR-CAT została wybrana jako wykonawca zadania o wartości 12,3 mln zł. Zgodnie z umową, firma ma 20 miesięcy na zrealizowanie projektu, uzyskanie zezwoleń i decyzji oraz wykonanie robót w terenie. Pierwsze 10 miesięcy zostaną poświęcone na opracowanie projektu i uzyskanie niezbędnych zezwoleń, a kolejne 10 miesięcy na realizację prac w terenie, z uwzględnieniem okresów zimowych i uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie.
Został ogłoszony przetarg przez GDDKiA na zaprojektowanie i wybudowanie dodatkowych ekranów akustycznych w różnych lokalizacjach w ciągu POW na zachód od Wisły, w tym w okolicy ul. Sytej, od ul. Sytej do ul. Bruzdowej, od ul. Przyczółkowej do ul. Ruczaj, w okolicy ulicy Marcepanowej oraz w Zagórzu.
Pomiar prędkości na POW
POW to bardzo uczęszczana trasa, z ruchem wynoszącym około 90 tys. pojazdów na dobę. Niestety, niektórzy kierowcy przekraczają limit prędkości 100 km/h, co zwiększa ryzyko wypadków oraz hałas. Dlatego planowane jest wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na tym fragmencie trasy w 2025 r. Dotychczasowe obserwacje pokazują, że jest to skuteczny sposób egzekwowania ograniczenia prędkości, jak potwierdza tunel drogowy w ciągu S2 pod Ursynowem, gdzie nie doszło do poważnych zdarzeń od jego oddania do ruchu.
Uwaga: Komunikaty publikowane na serwisie PAP są prezentowane w formie oryginalnej dostarczonej przez nadawcę, bez żadnych zmian redakcyjnych ze strony PAP SA. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść zgodnie z ustawą prawo prasowe, z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2. (PAP)
Pochodzenie wiadomości: pap-mediaroom.pl