Karty kredytowe Banku Pekao S.A. to nie tylko narzędzie finansowe, ale także dzieła sztuki. 440 unikatowych kart powstało dzięki współpracy z artystą malarzem Rafałem Bujnowskim, co czyni Bank Pekao S.A. pierwszą na świecie uniwersalną instytucją finansową oferującą takie rozwiązanie.
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło dzisiaj, że zawarto umowy na realizację zadań związanych z projektem „Podłęże-Piekiełko”. Projekt ten składa się z dwóch etapów: remontu linii Chabówka-Nowy Sącz (linia nr 104) oraz budowy linii Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna (linia nr 622). W ramach projektu przewidziane są prace na dwóch odcinkach linii 104: Chabówka-Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz-Klęczany.
Realizacja kontraktów inwestycyjnych dotyczących modernizacji odcinków linii Chabówka – Nowy Sącz, oznacza przejście od fazy projektowania do wdrożenia przedsięwzięcia. Przygotowana trasa będzie gwarantem dla komfortowych i regularnych połączeń pasażerskich. Po latach nieobecności, mieszkańcy Sądecczyzny, Limanowszczyzny, Podhala i okolicznych miejscowości będą mieli możliwość podróżowania nowoczesnymi, szybko i bezpiecznie działającymi pociągami.
„Realizacja projektu Podłęże-Piekiełko, którego początki sięgają kilku lat wstecz, wkroczyła w końcową fazę. Prace mają na celu odbudowę linii łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Limanową i Nowy Sącz oraz budowę linii z podkrakowskiego Podłęża południe: przez Gdów do Szczyrzyca i Tymbarku. Działania te mają na celu zwalczanie wykluczenia komunikacyjnego i są dowodem na to, że rząd dotrzymuje swoich obietnic” – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Kolej w Polsce odgrywa coraz większą rolę dzięki ciągłym inwestycjom PLK SA. Aktualnie zaczynamy modernizację ważnej linii w Małopolsce. Prace, tak jak w innych przypadkach, zapewnią dostępność, komfort i bezpieczeństwo, co ma szczególny wpływ na mieszkańców – dzięki nim po latach będą mieli dostęp do ekologicznego i wygodnego transportu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Realizując umowy, gwarantujemy bezpieczną i wygodną podróż. Mieszkańcy okolicznych miejscowości skorzystają z lepszej dostępności komunikacyjnej, a torowiska, obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zmodernizowane. W ramach inwestycji zamontowane zostaną także nowe perony na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój, a także przejście podziemne z windą, ułatwiające dostęp do kolei. Wszystkie te elementy zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchu.
Odcinek między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem zostanie gruntownie przebudowany. Stacja Marcinkowice zostanie zmodernizowana, a przystanki Nowy Sącz Chełmiec oraz Nowy Sącz Miasto dostaną nowe, wyższe perony. Ponadto, zostaną zainstalowane przejścia podziemne, windy i dojścia, dzięki czemu wszyscy pasażerowie będą mogli bezpiecznie i wygodnie korzystać z połączeń regionalnych i dalekobieżnych.
Firma Budimex SA wykona modernizację odcinka Chabówka–Rabka Zaryte, za blisko 370 mln zł, na zlecenie Polskich Kolei Linowych SA. Natomiast kontrakt dotyczący odcinka bocznicy Klęczany–Nowy Sącz, za nieco ponad 780 mln zł, zrealizuje konsorcjum w składzie Torpol S.A. oraz Intop Warszawa Sp. z o.o.
Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz stanowi część szerszego przedsięwzięcia PKP PLK SA znanego jako „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja ta nie tylko zakłada modernizację i elektryfikację trasy Chabówka – Nowy Sącz, ale również budowę 58 km nowej linii, połączającej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolna.
PAP SA publikuje komunikaty bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w ich treści, zgodnie z jego pierwotną formą udostępnioną przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl