Obchodzenie walentynek jeszcze niedawno kojarzyło się głównie z romantycznymi randkami i miłosnymi wyznaniami. Jednak obecnie coraz więcej Polaków celebruje ten dzień w szerokim znaczeniu jako święto bliskości. Zamiast skupiać się wyłącznie na partnerach, 14 lutego jest okazją do docenienia relacji z przyjaciółmi, rodziną, a nawet samym sobą. Badanie VeloBanku pokazuje, że aż 38 proc. Polaków traktuje ten dzień jako okazję do wyrażenia miłości we wszystkich jej formach, nie tylko tej romantycznej. To wzrost o 5 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy taką postawę deklarowało 33 proc. badanych.
Obchodzenie walentynek w Polsce coraz częściej wykracza poza tradycyjne wyłączne świętowanie z drugą połówką. Coraz więcej osób celebruje ten dzień także z przyjaciółmi, rodziną lub samymi sobą. Kampania VeloLove banku VeloBank, promująca docenianie relacji i celebrowanie chwil, po raz drugi przeprowadziła badanie, które potwierdza tę zmianę. Wyniki pokazują, że rok temu 33 proc. Polaków obchodziło walentynki inaczej niż w parze, a w tym roku odsetek ten wzrósł do 38 proc. To o 5 punktów procentowych więcej, co świadczy o tym, że miłość ma dla nas coraz szerszy wymiar, wykraczający poza romantyczne relacje.
Walentynki – czas na celebrowanie z rodziną, przyjaciółmi lub samemu
Z badania VeloBanku wynika, że niemal co czwarty respondent uważa walentynki za okazję do poświęcenia uwagi samemu sobie. Kobiety częściej niż mężczyźni wybierają spędzenie tego dnia z dziećmi, rodzicami lub rodzeństwem, podczas gdy panowie chętniej obchodzą walentynki z przyjaciółmi. Jednak nawet 8 proc. badanych zdecyduje się na celebrację dnia zakochanych w gronie innych ważnych osób, niekoniecznie partnera romantycznego.
„Wzrost o 5 punktów procentowych rok do roku pokazuje, że rośnie grono osób, które wierzą, że 14 lutego to nie tylko czas dla zakochanych, ale święto doceniania bliskich i samego siebie. Tym samym maleje liczba tych, którzy tego dnia czują się zagubieni. My w VeloBanku bardzo w tę koncepcję wierzymy, dlatego obchodzimy walentynki z hasłem VeloLove: doceniaj relacje, celebruj chwile. Tak robią Polacy, a my od początku istnienia VeloBanku wspieramy życie na własnych zasadach. Dziś już niemal 40 procent osób deklaruje, że walentynki spędzi inaczej niż w parze, a my kibicujemy wszystkim, którzy kochają i doceniają – nie tylko partnera, ale także rodzinę, przyjaciół, życie, a przede wszystkim siebie” – wskazuje Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca obszarem komunikacji i marketingu w VeloBanku.
Bliskość celebrujemy poprzez smakowanie i oglądanie
Wciąż aktualne jest powiedzenie, że droga do serca prowadzi przez żołądek. Badania pokazują, że aż 17 proc. osób planuje spędzić walentynki w towarzystwie doskonałej kuchni. Wybór restauracji to opcja dla 11 proc. ankietowanych, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Natomiast 6 proc. zdecyduje się na romantyczny obiad w domu (6 proc. kobiet vs. 4 proc. mężczyzn). Drugim popularnym pomysłem na walentynki jest wspólne oglądanie filmu, z czego 12 proc. zrobi to w domu, a 4 proc. wybierze się do kina.
Według badania VeloBanku, spośród różnych pomysłów na walentynki, najczęściej wskazywano między innymi spacery (3 proc.), czytanie książek (2 proc.) oraz wyjście na imprezę lub długą kąpiel (po 1 proc.). Niemniej jednak, aż 34 proc. ankietowanych uważa ten dzień za miły czas spędzony z bliską osobą, niezależnie od wybranego sposobu spędzenia święta zakochanych.
„Polacy coraz śmielej redefiniują walentynki, a my jako bank wdrażamy działania 360 pokazując, że tego dnia doceniamy wszystkich, czyli pracowników, naszych partnerów i oczywiście klientów. Z okazji walentynek oferujemy kolejną odsłonę Lokaty Walentynkowej z oprocentowaniem 5 proc. w skali roku na 3 miesiące, do 20 tys. zł. A dbającym o zdrowie, swoje i bliskich, przypominamy o Pakiecie Medycznym. Dodatkowo, podjęliśmy współpracę z Empikiem. Oprócz tego, że znajdą Państwo specjalnie przez nas dobraną półkę wyjątkowych lektur, to nasi klienci dostaną dostęp do Empik Go Standard na 30 dni. Daje to możliwość skorzystania z 3 dowolnych tytułów audiobooków lub ebooków z pełnego katalogu Empik Go oraz nieograniczony dostęp do podcastów i ASMR. Natomiast pracownicy zostaną zaproszeni do serii konkursów, zachęcamy ich też do wręczania sobie elektronicznych kartek, na których mogą docenić siebie nawzajem” – podkreśla Katarzyna Meissner, dyrektor zarządzająca Obszarem Komunikacji i Marketingu w VeloBanku.
Dostęp do Empik Go otrzymują wszyscy klienci VeloBanku, którzy wyrażą zgody marketingowe, mają aktywną bankowość mobilną i włączone notyfikacje PUSH. Więcej o ofercie VeloBanku dowiesz się ze strony: https://www.velobank.pl/.
Noty prawne:
Pakiet Medyczny: do Pakietu Medycznego możesz przystąpić bez programu VeloKorzyści w standardowej ofercie VeloBanku, ale możesz też obniżyć ten koszt przystępując do VeloKorzyści. Zakres ochrony ubezpieczeniowej oraz wysokość składki uzależnione są wówczas od wybranego wariantu ubezpieczenia i osiągniętego poziomu w programie VeloKorzyści. Przed zakupem ubezpieczenia koniecznie przeczytaj Ogólne Warunki Ubezpieczenia – w dokumencie znajdziesz szczegółowy zakres ochrony, ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności. OWU oraz pozostałe dokumenty dostępne są na stronie velobank.pl lub w naszych placówkach. Ubezpieczycielem jest AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) w Warszawie przy ul. Konstruktorskiej 12. VeloBank S.A. z siedzibą w Warszawie pełni rolę Ubezpieczającego.
Nasza nowa Lokata Walentynkowa jest dostępna wyłącznie w bankowości mobilnej na okres 3 miesięcy, od 7.02.2025 do 20.02.2025. Oferujemy atrakcyjne oprocentowanie w wysokości 5% w skali roku dla kwoty od 1 tys. zł do 20 tys. zł. Możesz mieć tylko jedną aktywną Lokatę Walentynkową z naszej oferty, a oprocentowanie jest stałe. Odsetki są kapitalizowane na koniec okresu umownego, a termin wpłaty środków na lokatę wynosi 7 dni od złożenia wniosku. Szczegółowe informacje, w tym zasady założenia lokaty odnawialnej i nieodnawialnej, znajdziesz w Tabeli Oprocentowania Lokat Terminowych. Jeśli masz lokatę odnawialną, po upływie okresu umownego oprocentowanie będzie zgodne z Tabelą Oprocentowania Lokat Terminowych. Więcej informacji, opłaty i prowizje dostępne na velobank.pl i w naszych placówkach.
Niniejszy materiał ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. W naszych reklamach używamy nazw handlowych, a pełne nazwy usług reprezentatywnych znajdziesz na stronie velobank.pl/słownik. Oferowane produkty pochodzą od VeloBank S.A.
Badanie zostało przeprowadzone na panelu Ariadna, a jego ogólnopolska próba liczyła 1171 osób. Kwoty zostały dobrane w taki sposób, aby odzwierciedlały populację Polaków w wieku 18 lat i więcej pod względem płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji badania to 17 – 20 stycznia 2025 roku, a zostało ono przeprowadzone metodą CAWI.
Pochodzenie informacji: pap-mediaroom.pl